Archive for دسامبر, 2008

کلمات انگلیسی با ریشه ایرانی

باسه من که جالب بود :

Abbasi
A Persian coin or unit of weight; an Afghan coin. Etymology: Abbas plus Persian suffix i; literally, «of Abbas», with reference to Abbas I (died 1628), shah of Persia.[1] Not to be confused with the Abbasi family or the Abbasid dynasty.
Abkar
A wine manufacturer or seller, whose trade is subject to abkari tax. Etymology: Persian abkar, from ab «water, liquid» (from Old Persian pi-) + kar, «doer» (from Middle Persian).[2]
Abkari
Etymology: «abkari.» manufacture or sale of intoxicating liquors or drugs.[3]
Absinthe
Etymology: Perhaps from Persian aspand. alcoholic liqueur distilled from wine mixed with wormwood.[4]
Achaemenid
Etymology: Greekified of Old Persian Hakhaamanesh. The Old Persian Achaemenid empire from 559 B.C. to 330 B.C.[5]

ادامه …………

دسامبر 31, 2008 at 2:19 ب.ظ. بیان دیدگاه

روش های غلبه بر تنبلی

از اونجایی که بیشتر ماها یه جورایی تنبلی میکنیم تو انجام دادن کار ها و …. فکر کنم این مقاله مفید باشه :

1. در صورت امکان، اول ببینید که چه مشکل و مسئله ای موجب عقب نگه داشتن شما شده است. معمولاً آن مشکل کوچکتر از آن چیزی است که فکر می کردید و ساده تر از آن چه که فکر می کردید هم می توانید از عهده آن برآیید. این مشکل هر چه که باشد، تا زمانیکه راهی برای گذشتن از آن پیدا نکرده اید، نباید تسلیم شوید.

2. حالا به اهمیت آن مشکل یا هدف فکر کنید. آیا می توانید نادیده اش بگیرید؟ آیا کس دیگری هست که بتواند برای حل آن به شما کمک کند؟ آیا می توانید آنرا فراموش کنید و درعوض به دنبال یک رویکرد دیگر باشید؟ آیا حس می کنید که خیلی کمال گرا شده اید؟

3. بعضی از آنهایی که فکر می کنند «تنبل» هستند، افسردگی ها و ناراحتی های دوران کودکی خود را دوباره شکل میدهند و زنده می کنند. هیچ نیازی به فرو رفتن در گذشته نیست. اما اگر احساس روزمرگی می کنید، فعالیتتان را بالا ببرید، یک کار تازه شروع کنید، و به خودتان بگویید»با وجود آن عادت قدیمی، الان می توانم از جایم بلند شوم و فرد مفیدی باشم».

4. تصمیم به شروع کار بگیرید و خواهید دید که خیلی راحت در جریان تمام کردن آن قرار خواهید گرفت.

5. کاری که در دست دارید هر چه که باشد، یک قدم به عقب بردارید، ریلکس شوید و کاری که در مقابلتان است را یک کار خیلی کوچک و ساده ببینید بعد آنرا به مراحل کوچکتر و قابل کنترل تر تقسیم کنید. فقط روی یک کار تمرکز کنید نه کل مشکل.

6. با گفتن «من می خواهم اینکار را انجام دهم؛ همین الان می خواهم اینکار را بکنم! پس الان دست به کار می شوم و استراحت را برای بعد می گذارم.» خودتان را روی غلطک بیندازید. این جمله را بلند به زبان بیاورید و خواهید دید که خیلی زود خود را مشغول انجام آنکار می بینید.

7. به پایان رساندن مراحل کوچک احساس خیلی خوبی در شما ایجاد می کند. با خودتان بگویید «آفرین. احسنت. هیمنطور تا آخر ادامه بده.» کار کردن به سمت مقاصد و اهداف کوچک رمز موفقیت است: موفقیت های بزرگ از چندین و چند موفقیت کوچک پشت سر هم به دست می آیند.

8. یادتان نرود که برای موفقیت های کوچکتان به خودتان پاداش بدهید. اگر تصمیم گرفته اید کاری را انجام دهید که روز قبل انجام نمی دادید، مطمئن باشید که نیاز به یک پاداش خوب دارید. برای اتمام هر کار باید به خودتان جایزه بدهید تا انگیزه ادامه راه را پیدا کنید.

9. اینجا تسلیم نشوید. روی غلطک افتادن خیلی سخت است پس وقتی روی غلطک افتادید به این راحتی از روی آن بلند نشوید و پشت سر هم هدف های مختلف را دنبال کنید. هرچه بین موفقیت های وقفه بیشتری باشد، شروع دوباره برایتان دشوار خواهد بود. اما هرچه زودتر هدف بعدی را شروع کنید، اعتماد به نفستان بالاتر بوده و همین اعتماد به نفس باعث می شو احساس کنید که هر کاری از عهده تان برمی آید.

10. انگیزه پیدا کردن یک چیز است، اما نگه داشتن آن وقتی در طول مسیر شرایط دشوار می شود، چیز دیگری است. هرچه بیشتر از مشکلات دوری کنید، تسلیم شدنتان راحت تر خواهد بود. اما چطور باید از چاله چوله های بین راه بگذرید؟ مداوم با خودتان بگویید، «من واقعاً میخوام که از این موقعیت عبور کنم. حتماً باید به این مشکل غلبه کنم.» این جمله را آنقدر تکرار کنید که دیگر هیچ میلی به تسلیم شدن نداشته باشید.

11. تازمانیکه آمادگی یک استراحت و توقف کوتاه را پیدا نکرده اید، دست نگه ندارید. و وقتی برای استراحت نشستید، برای برگشتن دوباره به سمت کارتان زمان تعیین کنید. در زمان استراحت می توانید کتاب بخوانید، با دوستانتان تلفنی صحبت کنید و …

12. برای خودتان هدف های بلند مدت تعریف کنید. اگر برای خود هدفی داشته باشید، چیزی دارید که به سمت آن حرکت کنید. هدف های بلندپروازانه برای خود انتخاب کنید که حسابی انگیزه دهنده باشند. تصور کنید که واقعاً دنبال چه هستید. هدف های پست چندان انگیزه ای به شما نخواهند داد. هدفتان می تواند پس انداز کردن برای خرید خانه، یک اتومبیل نو، یا برآورده کردن رویاهایتان باشد. لیستی از کارهای روزانه درست کنید که هم شامل کارهای بزرگ و هم کوچکی که باید انجام دهید باشد. این لیست را اولویت بندی کنید.

13. همچنین لیستی از همه چیزهای کوچکی که میخواهید تهیه کنید: لباسهای جدید، یک CD Player، مبلمان نو برای خانه، یا حتی یک سگ. اگر اهداف کوچکتان مدام در ذهنتان باشد بیشتر به سمت برآورده کردن آنها حرکت خواهید کرد.

نکات

· از قوه تخیلتان استفاده کرده و فرشته و شیطان روی شانه هایتان را تجسم کنید. اگر با همین تجسم کارها را دنبال کنید، فرشته خیلی خیلی بیشتر از شیطان در کارها موفق خواهد شد.

· اگر کار نمی کنید یا لازم نیست که اول صبح از خانه خارج شوید، ساعتتان را برای صبح زود کوک کنید، مثلاً برای 7 صبح. دوش بگیرید، لباس بپوشید و کاملاً سرزنده و سرحال از اتاق بیرون بروید. همیشه طوری لباس بپوشید که انگار می خواهید از خانه بیرون بروید. تختتان را بلافاصله بعد از بیدار شدن مرتب کنید.

· رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید. تنقلات و غذاهای فست فود مواد مغذی لازم را به بدنتان نمی رسانند.

· ورزش کنید. چند روز در هفته برای پیاده روی یا دویدن بیرون بروید و خیلی زود خواهید دید که سرحال تر و بشاش تر از قبل هستید. ورزش کردن انگیزه زیادی به شما می دهد و از تنبلی دورتان می کند.

· در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید تا بدنتان بی آب نشود.

· هر شب به اندازه کافی بخوابید تا بتوانید صبحها راحت از خواب بیدار شوید. برحسب میزان فعالیت و سنتان، به بین 10 (نوجوانان) تا 5 (میانسالان) ساعت خواب نیاز دارید.

· از مصرف زیاد شکر و مواد غذایی که حاوی فروکتوز بالا هستند خودداری کنید چون این مواد غذایی باعث می شود که بدنتان به جای چربی، قند بسوزاند. همچنین قندهای غیرطبیعی (بدون فیبر) انرژی شما را برای یک مدت کوتاه بالا می برد اما بعد قند خونتان پایین آمده و دوباره احساس خستگی و گرسنگی خواهید کرد.

· سعی کنید تا حد امکان کمتر تلویزیون تماشا کنید.

· یک کپی از اهداف یا برنامه روزانه تان را در قسمت های مختلف خانه نگه دارید: یکی روی یخچال، یکی روی پاتختی، یکی کنار کامپیوتر، یکی کنار آینه دستشویی، یا حتی روی در اتاق خواب.

هشدارها

· اگر فکر می کنید تنبل هستید اما دیگران اینطور فکر نمی کنند، تلاشتان را بیشتر نکنید. اینکار فقط استرس بیشتری بر شما وارد می کند و هدفتان را مختل می کند.

· اگر توصیه هایی که در بالا ذکر شد سطح فعالیت شما را بالا نبرد یا روحیه تان را تقویت نکرد، احتمالاً دچار نوع حادتری از افسردگی هستید.

· همه آدمها در یک نقطه از زندگی خود دچار افسردگی می شوند که معمولاً به خاطر موقعیتها یا شرایط ناراحت کننده است و اکثراً بعد از چند روز از آن بیرون می آیند. اما اگر افسردگی شما بیش از دو هفته ادامه پیدا کرد یا مشاهده کردید که در کار یا درستان اخلال ایجاد کرده است، حتماً باید از متخصص کمک بگیرید تا مطمئن شوید که مشکل پزشکی خاصی ندارید و تحت درمان مناسب قرار می گیرید.

منبع : مردمان

دسامبر 31, 2008 at 2:08 ب.ظ. 3 دیدگاه

20 طراحی برتر سال 2008 (1)

قسمت اول : برای دیدن کامل مطلب روی ادامه کلیک کنید .

۱ –  اگر شما برای دوچرخه سواری کردن در یک جاده ی شلوغ، از راننده های بی ملاحظه نگرانید، می توانید با استفاده از فشرده کردن تصویر محیط در این عینک، از وقایع پیرامون خود زودتر مطلع شوید و اینگونه فرصت بیشتری برای عکس العمل نشان دادن داشته باشید.
+ Nike Hindsight Gives You Unparalleled Vision

2 –  مطمئنا” تا به حال پیش آمده است تا بعد از یک روز بارانی بخواهید روی یک نیمکت بنشینید و به علت خیس بودن آن ایستاده بودن را ترجیح داده باشید. ولی با وجود این نیمکت کافیست برای نشستن، دستگیره ای را بچرخانید تا یک سطح خشک و تمیز برایتان آماده شود.
+ The Dry Side

ادامه ……..

دسامبر 29, 2008 at 6:23 ق.ظ. 2 دیدگاه

ویتامین ها

این مطلب را در وبلاگ علوم آزمایشگاهی علوم پزشکی اراک گذاشتم ، دیدم برای شما دوستان عزیز هم میتونه مفید باشه باسه همین در این وبلاگ هم گذاشتمش ، ازوبلاگ دوستان آزمایشگاهی :

ویتامین » A » در سلول سازی و ترمیم پوست، سلامت دندانها، چشم و استخوان بندی بدن نقش بسزايي دارد

ویتامین » B1 » برای تبدیل مواد غذایی به انرژی مورد نیاز بدن، تقويت عملکرد قلب، گردش خون و مغز و اعصاب

ویتامین » B2 » به همراه دیگر ویتامین های گروه «B » برای رشد و ترمیم پوست و همچنین کمک در تبدیل
کربو هیدراتها به انرژی خيلي موثر است

ویتامین » B3 » که کمبود و عدم دریافت اين نوع ويتامين باعث بیماری پلاگرا (ضایعات پوستی و عصبی و روانی) میشود

ویتامین » B6 » برای سهولت در عملکرد سالم مغز و گلبولهای قرمز خون و شکستن پروتئین
و همچنين بالا بردن قدرت سیستم ایمنی بدن

ویتامین » B9 » (اسید فولیک) برای ساخت گلبولهای قرمز خون و دی ان ای سلول (وراثت)
و به کمک ویتامین «B12 «و » C «در هضم غذا و استفاده از پروتئین بسيار تاثير گذار است

ویتامین » B12 » در جهت شكل گيري متابولیسم بدن و گلبولهای قرمز خون و سیستم اعصاب مرکزی
که شامل مغز و نخاع میگردد تعيين كننده است

ویتامین » C » برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن در مقابل خيلي از بيماريها، بهبود زخم ها
سلامت مفاصل و همچنين جذب آهن در بدن مناسب است

ویتامین » D » جذب کلسیم در بدن، تسريع در فرآيند رشد، داشتن استخوانها
و دندانهای سالم و محکم را ناشي مي شود

ویتامین » E » آنتی اکسیدان قوی برای ساخت سلولها و همچنین گلبولهای قرمز خون
و استفاده از ویتامین» K «و عملکرد سالم گردش خون در بدن

ویتامین » K » ترمیم جداره رگها (برای انعقاد خون) را باعث مي شود

دسامبر 28, 2008 at 4:22 ب.ظ. بیان دیدگاه

برای داشتن رابطه جنسی بهتر، آزادانه صحبت کنید

از آنجایی که در کمتر روزنامه و مجله و سایت و وبلاگ ها به مسائل مهم ازدواج و خانواده میپردازند ،  مقاله های مفید را دراین رابطه در این وبلاگ میزارم ، امید وارم که برای شما دوستان مفید واقع باشه :

با وجود همه آهنگ های پاپ، برنامه های تلویزیونی، و فیلم های سینمایی در رابطه با رابطه جنسی که می خواهند باوری مخالف این را به شما بقبولانند، بسیاری از ما رابطه جنسی متوسط و حتی خسته کننده داریم. برای جوانان، بخصوص خانم های جوان، رابطه جنسی یک مشکل بزرگ شده است چون تازه دارند می فهمند که چه چیزهایی در رابطه جنسی، آنها را بیشتر تحریک می کند.

دکتر کارن گلس، مشاور ازدواج و خانواده در کالیفرنیا، در این رابطه می گوید، «یکی از مشکلات مردم، به ویژه آقایان، این است که از تماشای فیلمهای پورنو می خواهند رابطه جنسی را یاد بگیرند. و در تختخواب سعی می کنند آن حرکات سخت و دشواری که در فیلم ها دیده اند را تقلید کنند اما این حرکات دقیقاً چیزی نیست که به طرف مقابلشان لذت بدهد.»

راه حل چیست؟ حرف زدن درمورد چیزهایی که تحریکتان می کند باعث می شود رابطه جنسی بسیار بهتری داشته باشید. اگر تکنیکهای همسرتان در رابطه جنسی هیچ تحریکی در شما ایجاد نمی کند می توانید به او کمک کنید آنها را تغییر دهد تا رابطه جنسی بهتری داشته باشید. اما مراقب باشید: انتقاد کردن از همسرتان در حالتی که لخت و بی دفاع در تحتخواب بیشتری تلاش خود را برای لذت دادن به شما به کار می گیرد می تواند منجر به سالها اختلال روانی و پایین آمدن اعتماد به نفس جنسی او شود. امروز می خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور باید این انتقادات را مطرح کنید تا احساسات همسرتان جریحه دار نشود.

همان چیزی را بگویید که منظورتان است

به همسرتان بگویید که از نظر شما مشکل دقیقاً کجاست. مثلاً «اگر سینه هایم را لمس نکنی، تحریک نمی شوم» یا «وقتی به کارم واکنشی نمی دهی احساس می کنم که کار اشتباهی انجام می دهم». دقت کنید که در جملات خود به هیچ عنوان از کلماتی مثل «تو هیچوقت» یا «تو همیشه» استفاده نکنید.

دکتر آوا کادل، متخصص جنس شناسی در لس آنجلس پیشنهاد می کند که زمان بیشتری را خارج از تختخواب به صحبت کردن درمورد علایق و عدم علایقتان در رابطه جنسی بپردازید. درمورد کارهایی که دوست دارید امتحان کنید، چیزهایی که تحریکتان می کند، یا حتی خیالپردازی های جنسی خود که تابه حل با هیچکس درمیان نگذاشته اید، صحبت کنید. او می گوید، «با این روش از علایق همدیگر باخبر می شوید و متوجه می شوید که از چه حد و مرزی هم نباید عبور کنید.»

رابطه جنسی شنیداری را امتحان کنید

اگر از آندسته افراد نیستید که بتوانید لیستی از نیازهای جنسی خود را به همسرتان ارائه کنید می توانید از مهارت های ارتباطی خود استفاده کرده و هر از گاهی نکاتی را برای همسرتان عنوان کنید.

دکتر کادل می گوید، «وقتی در تختخواب صدا ایجاد می کنید، انرژی جنسیتان خالی می شود و همسرتان را هم تحریک می کند چون باعث می شود که فکر کند رابطه جنسی فوق العاده ای انجام می دهد».

در زیر به نکاتی که دکتر کادل درزمینه رابطه جنسی شنیداری مطرح می کند، اشاره می کنیم:

صدایتان را بالا ببرید. چون انجام رابطه جنسی بدون صدا مثل تماشا کردن یک فیلم بدون صداست.

دو چیز هست که همه افراد می توانند حین رابطه جنسی بگویند، یکی کلمه «آره» و یکی اسم همسرتان است.

تمرین کنید. برای بهتر کردن واژگان رابطه جنسییتان می توانید اصطلاحات متداول را درمورد همه اعضای بدن یا اعمال جنسی که دوست دارید لیست کنید. وقتی تنها هستید تمرین کنید و آنها را بلند به زبان بیاورید. با این روش، دیگر موقع عمل خجالت نخواهید کشید. اما دقت کنید که موقع تمرین حتماً تنها باشید. لزومی ندارد که هم اتاقی یا همکارانتان از اصطلاحات رابطه جنسیی شما باخبر شوند.
منبع : مردمان

دسامبر 28, 2008 at 3:49 ب.ظ. 4 دیدگاه

شب یلدای فقرا (کاریکاتور)

https://i1.wp.com/i44.tinypic.com/25aopjo.jpg

دسامبر 25, 2008 at 3:46 ب.ظ. ۱ دیدگاه

نوزادهای ملوس عروسکی

جل الخالق : تمامی عکس های زیر عروسک هستند .

8

9

10


ادامه

دسامبر 25, 2008 at 3:31 ب.ظ. بیان دیدگاه

نوشته‌های پیشین


توجه توجه

1- به قسمت بزرگسالان حتما حتما مراجعه کنید 2 - حتما به دسته بندی ها یه سرکی بکشید . ضرر نمیکنید 3 - نظر یادتون نره

آمار وبلاگ

  • 590,703 نفر