بایگانیِ ژانویه, 2008

کودک سومالیایی

بدون هیچ شرحی

کودک سومالیایی

ژانویه 31, 2008 at 8:13 ب.ظ. بیان دیدگاه

بزرگترین حادثه پس از حوادث صدر اسلام

پیروزی انقلاب بزرگترین حادثه پس از حوادث صدر اسلام در زندگی بشریت است

رئیس جمهور گفت : بدون تردید حادثه انقلاب اسلامی و دهه فجر بزرگترین حادثه پس از حوادث صدر اسلام در زندگی بشریت است.

حتما همینطور است . بعد از صدر اسلام هیچ اتفاقی مثل انقلاب ایران نبود . مگه نه ؟؟

ژانویه 31, 2008 at 8:05 ب.ظ. بیان دیدگاه

به این میگن فامیلی

واقعا که باید احسنت گفت به ؟؟؟؟؟ به خاطر ادا کردن حق فامیلی . خواهش میکنم حتما به این آدرس بروید و این خبر بسیار کوتاه اما بسیار بسیار جالب را بخونید .

اگه نرید واقعا از دست دادید 

ژانویه 31, 2008 at 7:48 ب.ظ. بیان دیدگاه

کمک ایران به افغانستان

در حالی که بسیاری از هموطنان عزیزمان در نقاط سرد سیر در سرمای شدید زمستان امسال بسیار زجر کشیدند بع علت قطع گاز ، جیره بندی گاز ، مشکلات حمل و نقل و ….. ایران به افغانستان قول داده است که به سرمازدگان این کشور کمک کنید . در صورتی که …. اصلا ولش کن
چراغی که به خونه رواست به مسجد حرامه

ژانویه 30, 2008 at 8:37 ب.ظ. بیان دیدگاه

قرص ضد بارداری از سرطان تخمدان جلوگیری میکند ؟

نتایج یک تحقیق که به تازگی در هفته نامه بریتانیایی لانست منتشر شده حاکی از فواید مصرف قرص‌های ضد بارداری در سلامت زنان است.این در حالی است که تاکنون باور عمومی اغلب بر این بوده که مصرف این گونه از قرص‌ها برای سلامت زیان‌بار است.

بر اساس نتایج این تحقیق، مصرف قرص‌های ضد بارداری از خطر ابتلا به سرطان تخمدان پیشگری می‌کند.

این تحقیق که توسط پروفسور والری برال و گروه تحقیقاتی اش در دانشگاه اکسفورد صورت گرفته، نشان می‌دهد، هر چه مدت زمان مصرف قرص‌های ضد بارداری بیشتر باشد، میزان مصونیت در مقابل ابتلا به سرطان تخمدان بیشتر خواهد بود.

با اینکه طرح این نظریه چندان جدید نیست و پیش از این هم به رابطه میان مصرف قرص های ضد بارداری و پیشگیری از ابتلا به سرطان اشاره شده بود، ولی تاکنون نتوانسته بودند صحت و سقم آن را تایید کنند.

نتایج منتشر شده حاصل کار پروفسور برال است که با تحلیل ۴۵ تحقیق انجام شده درمورد سرطان تخمدان بدست آمده است. این تحقیقات در ۲۱ کشور اروپایی و آمریکا انجام شده ‌است.

نتیجه این کاوش که ۲۳۲۵۷ زن مبتلا به سرطان تخمدان و ۸۷۳۰۳ زن سالم را شامل می شود، نشان می‌دهد هر ۵ سال مصرف قرص‌های ضد بارداری ۲۰ درصد خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش می‌دهد.

به عبارت دیگر، برای مثال خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زنانی که به مدت ۱۵ سال از اینگونه قرص‌ها استفاده کرده باشند، به نصف کاهش می‌یابد.

با استناد به این تحقیق، اگر ۵۰۰۰ زن به مدت یک سال اقدام به مصرف قرص ضد بارداری کنند، حدوداً از دو مورد سرطان تخمدان و یک مورد مرگ قبل از سن هفتاد سالگی پیشگیری خواهد شد.

علاوه بر آنچه گفته شد این تحقیق نقش استروژن را نیز در این زمینه مورد بررسی قرار داده است. محققان بین سالهای ۱۹۶۰ و ۱۹۸۰ این میزان هورمون را در قرص‌های ضد بارداری به نصف کاهش داده و متوجه شدند که نقشی در روند پیشگیری ایفا نمی‌کند.

تحقیق فوق همچنین نشان می‌دهد عواملی چون سن اولین عادت ماهیانه، پیشینه خانوادگی در رابطه با ابتلا به سرطان سینه، وزن و یا مصرف الکل و دخانیات تاثیری بر نقش قرص‌های ضد بارداری در کاستن از خطر بروز سرطان تخمدان ندارند.

گروه تحقیقی پروفسور برال مدعی است، تاکنون مصرفِ قرص‌های ضد بارداری موجب پیشگیری از بروز ۲۰۰ هزار مورد سرطان تخمدان و ۱۰۰ هزار مورد مرگ شده است. آنها معتقدند تا دهه های آینده تعداد موارد سرطان قابل پبشگیری به ۳۰۰ هزار مورد خواهد رسید.

قرص ضد بارداری برای نخستین بار در دنیا بین زنان جوان پورتوریکو مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج قانع کننده‌‌ای به همراه داشت. در سال ۱۹۶۰ و هنگامی که اولین قرص‌های ضد بارداری وارد بازارهای آمریکا شدند، در فرانسه سقط جنین‌های غیر قانونی با استفاده از میل‌های کاموا بافی ویا فلزی رواج داشت. این سقط جنین‌ها که تعداشان به ۶۰ هزار مورد در سال می‌رسید موجب مرگ صدها زن شد. مصرف این قرص ها ۲۸ دسامبر سال ۱۹۶۷ در فرانسه آزاد شد.

منبع

ژانویه 30, 2008 at 8:34 ب.ظ. بیان دیدگاه

نوشته‌های پیشین


توجه توجه

1- به قسمت بزرگسالان حتما حتما مراجعه کنید 2 - حتما به دسته بندی ها یه سرکی بکشید . ضرر نمیکنید 3 - نظر یادتون نره

آمار وبلاگ

  • 503,438 نفر

پست های اخیر


دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.